Left Terugkeren naar winkel
Besteloverzicht

Je winkelwagen is leeg

FAQ

Vragen over je bestelling.

Wat zijn de verzendkosten bij een bestelling?

Voor alle bestellingen van cd's, dvd's, boeken, T-shirts en 7" vinyl (binnen Nederland) betaal je € 3.95 verzendkosten.
Wanneer je meerdere aantallen besteld van een van de hiervoor genoemde producten, betaal je € 6,95.
Voor alle overige producten betaal je eveneens € 6.95 (zoals vinyl, posters, sweaters, hoodies) verzendkosten.
Voor alle bestellingen naar het buitenland worden verschillende tarieven doorberekend. Dit bedrag zie je, na het invoeren van je adres, terug in het afrekenscherm van de checkout.

Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

Bestel je een product op een werkdag voor 16:00 uur, dan wordt het dezelfde dag verzonden.
Bestel je een product op een werkdag na 16:00 uur, dan wordt het de volgende werkdag verzonden.
Plaats je een bestelling in het weekend, dan wordt deze de eerstvolgende werkdag verzonden.

In de orderbevestigingsmail vind je per besteld product de verwachte verzenddatum.

Uitzonderingen

1. Je hebt een pre-order geplaatst op een product wat nog uit moet komen. Bekijk de productpagina op platenzaak.nl van het door jou bestelde product voor de meest actuele releasedatum.

2. Sommige merchandise wordt pas geproduceerd wanneer deze besteld wordt. Hierdoor kan de levertijd oplopen tot maximaal 6 werkdagen.

Zodra een product wordt verzonden ontvang je een verzendbevestiging met Track & Trace code. Onze bezorgdiensten streven ernaar om je bestelling de volgende dag te bezorgen.

Ik wil (een deel van) mijn bestelling annuleren.

Wil je afzien van (een deel van) je bestelling? Jammer, maar dit kan natuurlijk zolang je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen.

Ga naar onze contactpagina, kies bij het contactformulier voor 'Ik wil (een deel van) mijn bestelling annuleren en vul het formulier verder in.

Ik wil mijn pakket retourneren.

Ben je toch niet blij met je bestelling? Gebruik ons contactformulier om een retourverzoek in te dienen.

Een (deel van) je bestelling retourneren kan zonder opgaaf van reden tot 30 dagen na levering van je bestelling. Na ontvangst van het geretourneerde product storten wij het aankoopbedrag terug op je rekening. In verband met verwerkingstijd bij de bank kan het maximaal 12 dagen duren voordat het geld weer op je rekening staat.

Bij de terugbetaling hanteren wij het volgende onderscheid:

  1. Gedeeltelijke retournering: je krijgt geen verzendkosten teruggestort.
  2. Volledige retournering: het volledige
    aankoopbedrag wordt teruggestort.

In beide gevallen is het retourneren zelf kosteloos.

Ik wil het afleveradres van een openstaande bestelling wijzigen.

Zolang je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen is het mogelijk om je afleveradres te laten wijzigen. Gebruik hiervoor het contactformulier op met onze contactpagina en kies voor 'Ik wil het verzendadres van mijn bestelling wijzigen' en vul het formulier verder in.

Kan ik verschillende bestellingen laten combineren?

Het is helaas niet mogelijk om verschillende zendingen te combineren.

Ik heb een probleem.

Mijn pakketje is beschadigd aangekomen.

Het is natuurlijk erg vervelend als je een beschadigd product ontvangt. Neem binnen 30 dagen na ontvangst van het product contact met ons op via het contactformulier op onze contactpagina. Kies voor 'ik heb een beschadigd product ontvangen' en vul het formulier verder in.

Ik heb het verkeerde product ontvangen.

Helaas gaat er af en toe iets mis bij het verzamelen van de bestellingen. Dat is natuurlijk vervelend! Ontvang je een product dat je niet hebt besteld? Neem binnen 30 dagen na ontvangst van het product contact met ons op via het contactformulier op onze contactpagina. Kies voor 'ik kreeg een verkeerd product geleverd' en vul het formulier verder in.

Algemene vragen over Platenzaak.nl.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

Wanneer je jouw bestelling gaat afrekenen heb je de optie om een kortingscode in te vullen. Vul je code in en druk op ‘toepassen.’ Vervolgens zie je direct dat je korting wordt toegepast en wat het resterende bedrag is.

Let op: Een kortingscode kun je maar één keer gebruiken. Als je het volledige bedrag niet opmaakt met je bestelling vervalt het resterende bedrag.

Hoe maak ik een account aan?

Klik op het poppetje rechts boven aan de pagina en kies ‘registreer’. Vul het e-mailadres in dat je wilt registeren en kies een veilig wachtwoord.

Hoe verwijder ik mijn persoonsgegevens?

Hiervoor neem je contact op met de klantenservice via het contactformulier.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden?

Neem dan contact op met onze klantenservice.